zondag 21 januari 2018

Norino sweater - voorjaars-hit!


noortjeprullemie wordt hier op de voet gevolgd. 
Fan van al haar maaksels en hippe combinaties.
Haar Norino sweater was meteen een schot in de roos.
Het oorspronkelijk patroon is getekend voor 7 tot 9 jarigen maar met een paar kleine aanpassingen kan je het makkelijk verkleinen of vergroten.
Hier werd het patroon verkleind voor mijn 6-jarige. 

De Norino sweater kan je eindeloos variëren. 
Zo gebruik je hetzelfde patroon en ziet het er toch steeds anders uit. 
Wij combineerden naar hartelust.




De eerste Norino kreeg een passende tekst en een hoekje in de zijnaad in contrastkleur.
Rikke was meteen fan van het model en vertelde er enthousiast bij dat ik er zo nog veel mocht maken. Ze droeg het die dag meteen om naar school te gaan,
met een zwart/wit gestreepte long sleeve er onder. 




In een tweede exemplaar gebruikte ik enkel restjes stof. Dat zorgt voor een leuk en speels effect.
De mouw kreeg opnieuw het woord "playtime", een stukje van de zelfkant van de see you at six collectie. 



Uit een coupon rekbare kant maakte ik een bijpassende maxi-rok. Rikke was nooit fan van een maxi-rok maar deze wilde ze wel eens proberen. Haar enthousiasme voor de Norino zal daar zeker meet e maken hebben ;)


Exemplaar 3 was er eentje op verzoek van de dochter zelf. Ze is helemaal gek van de Eva-Mouton zwaantjes en dus werd ook deze lap omgetoverd tot een Norino.
Ik gok dat deze niet veel in de kast gaat liggen.


Meteen ging ik voor een tweede maxi-rok. De stof was een restje van dit kleedje.
Een mooie elastiek van SYAS er aan en hup : nog een toppertje.


Onze absolute favoriet blijft Norino nummer 4.
Deze Norino kreeg een kap. 
Ik gebruikte de kap uit het boek "Stof voor durf hetzelvers 1" in een maatje 110.
Tussen de binnenkant en buitenkant van de kap stikte ik een strookje boordstof.
De prachtige "about bleu fabric" stof komt hier super mooi tot zijn recht.




Veel hartjes voor deze versie.
Veel hartjes voor mijn modelleke.
Veel hartjes voor de Norino sweater en de eindeloze mogelijkheden.

Ben jij ondertussen ook de gekste combinaties aan het bedenken en kan je niet wachten om zelf aan de slag te gaan?
Nog één nachtje slapen en haast je dan naar de blog van noortjeprullemie waar je het patroon en alle tips en tricks zal terug vinden.
Zoek al vast leuke stofjes bij elkaar want dit wordt een voorjaars-hit!

Wij horen graag welke Norino jou favoriet is?







6 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een prachtige collectie! Echt wel stuk voor stuk pareltjes. Dikke dikke merci! 😊💚

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk, de hele collectie! Mijn favoriet is de restjes-variant <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig! btw. ... hier ook een mowgli! maar dan eentje van 7 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een super modelletje - zowel de dochter als de sweaters ;-) ! Knap gemaakt. X

    BeantwoordenVerwijderen