dinsdag 15 augustus 2017

Over heerlijke vakantie kleedjes... en dubbel plezier.


We zijn net terug van een heerlijk weekje aan zee.
Tegen alle (weers-)verwachtingen in hebben we 5 dagen op het strand gelegen en lekker in de zee gezwommen. 
Een dag voor vertrek besloot ik nog snel 2 makkelijke speelkleedjes te maken voor Helle.
Ik koos voor de ultra hippe Nanöo dress en nam mijn 2 favoriete Chat-chocolat stofjes eindelijk uit de kast. Soms klikt het gewoon tussen een stofje en een patroon.

Een paar uurtjes later had Helle er dus 2 nieuwe kleedjes bij. NOT!
Ze waren nog een beetje te groot. Vooral te lang. 
Even dacht ik er aan om ze nog snel in te korten. 
Maar toen liet ik Rikke ze passen. En ja hoor, die kon daar nog wel een paar maanden van genieten. Niks schaar dus. En dubbel zo lang plezier. Nu voor Rikke en volgend jaar voor Helle.


Op de 2 bewolkte dagen trokken we een dagje naar Sea Life en een dagje naar natuurpark het Zwin.
Ideale fotolocaties. 












Rikke is gek van haar blauwe kleedje. Ik vind de roze versie super leuk.
En jullie? Wat is jullie favoriete?

Patroon : Nanöo dress
Stof : Vorige collectie van Chat Chocolat

13 opmerkingen:

  1. Allebei mooi, maar de roze is de leukste. En die schoenekes, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn jaar op jaar topperkes die schoenen. En volledig gerecycleerd! Natives

      Verwijderen
  2. Ze zijn beiden supermooi, maar de blauwe vind ik een heel klein beetje leuker! Ze zien er ook gewoon super-comfy uit. Zo zou ik er ook wel één willen voor mezelf :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan, want het patroon bestaat ook voor volwassenen. Ik heb het hier ook liggen...

      Verwijderen
  3. Wauw, zo schoon! De tshirt stond hier o de planning, maar nu ik jouw kleedjes zie, ga ik dat aanpassen denk ik. Mag ik vragen welke maat je maakt en hoe oud je dochter is voor wie het past nu? Ik heb nl maar 1 dochter, dan is het fijn als het direct past ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Miet, dit is de 5/6 jaar. Dochter is 6 en redelijk lang en smal. Voor de jongste van 4 was het te lang.

      Verwijderen
  4. de roze is ook mijn favoriet!! maar eigenlijk allebei top hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Cannot believe myself, maar hé, ik ga voor de roze versie... die lijkt me helemaal jouw dochter te zijn ;). Ik heb het patroon ook liggen, maar maakte het nog niet; moet ik blijkbaar dringend verandering in brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind die blauwe geweldig! Maar ook roos is top! Heel erg mooi Fabienne, wat een knappe dochter ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Awel ik vond die blauwe echt tof. Lijkt op het eerste gezicht wel een jeansjurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige jurkjes, ik vind allebei schitterend, de stof lijkt ontworpen voor jouw naaimachine. Mag ik vragen, heb je nog iets aan het patroon aangepast? De jurkjes lijken me bij jou leuker dan wanneer ik naar het patroon kijk... of zijn die vleermuismouwtjes niet zo uitgesproken wanneer het eenmaal aan is? Dank! Voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen