zondag 20 augustus 2017

Back to school #1 - Nore dress van Compagnie M


Stilaan denken we aan het nieuwe schooljaar en schakelen we over naar de herfstcollectie.
Helle gaat naar de tweede kleuterklas. 
Ze houdt van comfy en zacht dus ging ik op zoek naar een geschikt patroon. 
Zo kwam ik al snel bij de Nore dress van Compagnie M. 
Ik zocht stofje bij elkaar en vond een perfecte match van een aller laatste stukje I Got Stripes en een heerlijk zacht lapje See You At Six. 
Helemaal verliefd op deze outfit!












Al snel volgende een tweede exemplaar. 
Ik combineerde deze keer 2 effen stofjes en combineerde met een prachtige glitter boord.
Haar vrolijke streepjes broek maakt het af!


Het geoefende oog ziet dat er jammer genoeg een gaatje in de stof zit. Het gevolg van een klein overlock accident. Ik ben dus op zoek naar een leuke patch/cover up om dit te herstellen. 
Alle tips zijn welkom! Het zou toch zonde zijn om deze in de kast te laten hangen...









Eén kind is klaar voor september. Nog 2 te gaan ;)

Patroon : Nore dress - Compagnie M
Vogelstofje : I Got Stripes - BelleLien
Ruitjes : See You At Six - Pieke Wieke
Effen roestkleurige tricot en glitter boordstof : Madeline De Stoffenmadam
Roze tricot : Petite Couture

16 opmerkingen:

  1. Maar zo leuk! Ik had eerst niet door dat je verschillende stofjes gebruikte; bij de eerste foto's leek het alsof ze een giletje aan had over haar jurkje hahaha. Super tof!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke stoffencombinatie! Helemaal fan van de See you at six en I got stripes combo! Ze lijkt weer zo hard te genieten van model spelen. Toffe foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waauw, jij snelle!! Hele leuke combinaties 💕. En idd, een leuke patch erop en niemand ziet het nog 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Heel het plaatje klopt gewoon. Wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk en als ze die jurkjes bij u net zo graag dragen als hier zullen ze niet veel de kast zien. Ze zijn echt top

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk materiaal zeg! Compleet herfstproof!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Funky Helle! De laatste is mijn favoriet, zo tof met dat glitterboordje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben fan! Bij die eerste jurk vind ik de combinatie van stoffen echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, prachtig!
    Kan je toevallig niet een stukje stofje opnaaien en nadien kleine pareltjes erop naaien?

    BeantwoordenVerwijderen