zondag 27 mei 2018

Mannen met hemden...


Ik waagde me voor het eerst aan een mannenhemd. 
Ook al naaide ik ondertussen al tal van kinderhemden, zo'n grote mensen model is toch nog net iets anders. Gepakt en gezakt trok ik een hele tijd terug naar een zonen 09 naaidag. Geen betere plek om een Theo voor mannen te maken, toch? De inspirerende omgeving en het aangename gezelschap had een positief effect want ik maakte mijn hemd zo goed als in één keer af.




Ik koos voor een jeans achtige lichtblauwe stof. Eentje die kan voor elke gelegenheid.
Bomenman heeft een zwak voor ruitjes hemden dus dit is al aardig buiten zijn comfort zone ;)



De zoektocht naar de ideale knoopjes bracht me in de lappenmand waar ik deze prachtige houten knopen vond. Helemaal bomenman. 


Hij kreeg ook lange mouwen met een klassieke split waar ik aardig wat koudwatervrees voor had.
Ik opende een kleine discussie op FB en een paar lieve collega naaisters haalden me over om toch voor deze optie te gaan, ook al rolt hij zijn mouwen steevast op...



Daarna waren mijn kleine mannen aan de beurt.
Ik bestelde een donker blauw linnen stofje met koperen streepjes er in bij atejee p. 
Bij levering bleek er echter een fout in de productie te zitten. Er zaten kleine spikkeltjes in de stof die niet mee gekleurd werden. De stof is bij gevolg niet te koop. Maar ik stoorde me niet aan de spikkels en heb dus nu een uniek stofje in de kast.


Het stofje voelt heerlijk licht aan en is echt ideaal voor hemdjes. 
Mijn kleine Berreman kreeg er nog een koperen strikje bij. 



Zie hem maar eens blinken.
Al heeft dat waarschijnlijk meer te maken met dat waterpistool in zijn handen ;)




 Grote broer bestelde een kopie van dit hemd in een maatje groter.
Hij kreeg er een das bij in al weer een koper stofje.
Zijn coole glitter tattoo is een creatie van de talentvolle Schminkster Jessie



De broertjes...



De papa...


Mijn mannen...
Party proof voor het lentefeest van Rikke. 


Patroon : Theo - Zonen09
Stofjes : Ateljee p in Geel 

4 opmerkingen:

  1. Alle even mooi in het nieuw gezet!Mijn broer vraagt ook om een mannenhemd voor hem op maat maar tot nu toe twijfel ik nog om er aan te beginnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Megaknap ! Het patroon en de stof verzamelde ik al, nu nog de moed om een hemd voor meneer CarlaK te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alle 3 even knap ! En de jongens helemaal af met hun strik en das ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie mannen heb jij! Mét mooie hemden!

    BeantwoordenVerwijderen