zaterdag 16 mei 2020

Een vita voor haar lentefeest - made by Helle




16 mei 2020
Vandaag zou jou grote dag zijn. Jou lentefeest.
Een feest waarmee we je eerste stap in de lagere school willen markeren,
waarbij we even stilstaan bij je opgroeien.
Je bent een eigenzinnige, optimistische, sportieve, koppige, hulpvaardige en zelfzekere dame en maakt ons elke dag weer trots. 
Hoe je jou eigen weg volgt en je weinig aantrekt van wat anderen denken is bewonderenswaardig. 
Je bent een stressbestendige en veerkrachtige jonge dame die iedereen neemt net zoals die is. 
Recht-door-zee en vastberaden.
Je vliegt door het leven en plukt de dag. 
Je enthousiasme werkt aanstekelijk en jou empathie is ontroerend. 
Een hart boordevol liefde voor jezelf en je naasten, voor de natuur en voor de wereld.
Blijf lekker verder groeien in dezelfde richting, felle Helle.
Wat zien wij jou graag!
xxx


Ze stond er op om haar eigen jurk te naaien voor haar feest.
Ik hield even mijn adem in maar besloot al snel om die uitdaging aan te gaan.
Ze koos een prachtige goud/mosterd kleurige crépe stof van Atelier Bunette.
Uit mijn patronenkast koos ze de Vita jurk van Bel'Etoil. 
Ze wilde mouwboorden en een jurk tot op de grond.
Ik tekende voor haar het patroon en knipte de stof.
Helle naaide elke naad, rimpeldraad en zoom. 
Enkel het halsbeleg en de mouwboorden liet ze over aan mij.

Vol verbazing keek ik toe hoe mijn sping-in-het-veld een hele dag met engelengeduld achter mijn naaimachine zat.
En dat gezichtje toen haar feestjurk klaar was : echt onbetaalbaar!
 

Onze geplande fotoshoot kon jammer genoeg niet door gaan.
Ik besloot om zelf foto's te maken in onze Belse bossen.
Hier staat al enkele maanden een Sjel. 
De Sjel is een architecturaal uitgepuurd paviljoen, een shelter, een hide-out.
Het spiegelend glas waarmee de buitenwanden zijn opgetrokken, wekt de illusie dat het paviljoen lijkt op te lossen in de omgeving.
In de Sjel kan je luisteren naar muziek van Patricia Vanneste. 
Een unieke kans om unieke foto's te maken die wij niet wilden laten liggen.




Haar vita jurk werd achteraan afgewerkt met een gouden schoenveter. 
Ooh wat ben ik fan van die ruguitsnijding!



We trokken ons lekker niks aan van haar corona kapsel en gingen voor een wilde, natuurlijke look. 
We kozen voor een bloemenhaarband van Anna Pops.


Als finishing touch kozen we voor een handgeborduurde strijkapplicatie van 
Petit Pourri
Deze Ginko staat symbool voor veerkracht, hoop, vrede, liefde, toverkracht, 
tijdloos en een lang leven.
Hoe schoon is da!


Het verhaal werkt opgepikt door een journalist en vorige week werd ze verrast met een hele pagina in de regionale krant. 


 Al hoopt ze dat ze snel haar creatie kan tonen aan de familie, toch laat ze het niet aan haar hart komen. Ze wacht geduldig af op haar dag. Want die komt er zeker ;)







Patroon : Vita - BeléEtoil
Stof : Atelier Brunette
Applicatie : Petit Pourri
Haarband : Anna Pops 



4 opmerkingen:

  1. Je mag fier zijn op jullie knappe dochter, maar wees ook fier op jezelf, op alles dat je gaf, om deze kleine meid zo te laten worden. (Amai, dat klinkt melig, maar het is wel gemeend)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig verhaal over je lieve knappe dochter. En wat geweldig dat jij haar haar ding laat doen, het maken van een prachtig feestjurkje...

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel knap gedaan van Helle! Bij ons stond de communie ook gepland op vandaag, maar ze zijn zelfs nooit gestart met de voorbereidingen, dus het is een wat onwezenlijk gevoel. En ik ben blij dat ik nogal van de deadlines ben en nog niks klaar had, ook haar jurk nog niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supercool, alles! Voor mij hebben jullie geen fotograaf meer nodig. Wel een feest natuurlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen