donderdag 14 maart 2019

onze nieuwe favoriet - Claraculotte voor klein en minder klein


Sofie lanceerde gisteren al weer een pracht van een patroon. 
Deze keer waagde ze zich aan een broek. Een hippe, comfortabele, snel-klaar culotte. 
Het was hier, zoals bij al haar patroontjes, liefde op het eerste zich. 
Ik was dan ook weer super blij toen ze vroeg om mee te testen. Jaaaaaaaa!




Onze eerste versie werd een licht katoenen versie in een groen see you at six stofje. Leuk in combinatie met een teddysweater in een stofje uit diezelfde collectie. Ideaal voorjaar gerief!
Helle was dolenthousiast over deze broek en al snel volgde een tweede exemplaar.




Voor de tweede versie werd de schaar gezet in een ultra licht stofje met fijn streepje. Mijn hart maakt echt een sprongetje elke keer als ik dit stofje zie. Zoooo mooi!
Hier combineerden we met een roestoranje fonske. Perfect voor zomerse dagen.

Nog nooit van Teddy of Fons gehoord? Ook die kan je terugvinden bij Wisj. De patroontjes deden hier al veel (heel veel) dienst.



En toen kriebelde het om er eentje voor mezelf te maken. 
Ik twijfelde over dit model voor mijn minilijf. Of ik er niet nog kleiner mee zou lijken? 
Daarom liet ik de broek voor mezelf iets langer vallen. 

De prachtige Ramie stof voelt heerlijk zacht en licht aan. Het is een beetje vergelijkbaar met linnen maar valt iets zwaarder door. 




Wij hebben een nieuwe lievelingsbroek!

De Claraculotte is te koop bij Wisj, samen met al haar andere toppatroonjes.

Stoffen See You At Six, streepjes stof en roestoranje tricot : de lappenmand
Ramie stof : de stoffenmadam





12 opmerkingen: