woensdag 21 november 2018

warme ruitjes - Roma van Fibre Mood



Bij de lancering van de nieuwste patronen van Fibre Mood viel ik als een blok voor de Roma jas. Roma is een losse jas met opvallende kraag en revers.
De jas heeft steekzakken in de schuine naad en is bedoeld voor imitatiebont of wollen stof in ruitmotief. 
Ruitmotief, dat had ik nog ergens in mijn voorraad liggen. Aangezien ik me voornam om mijn stoffenvoorraad zo goed mogelijk op te werken (oh boy, ik heb nog zeker 2 jaar werk ;)) leek dit een ideaal project. Nu nog tijd vinden/kopen/maken...



Zo'n jas naaien schrikt altijd een beetje af. Ik kreeg de tip van Fibre Mood om het patroon op A0 te laten printen. Ik deed dat bij copycad. Dat valt erg mee van prijs en wordt gewoon met de post verstuurd. Zo handig! Ik ga nooit meer knippen en plakken denk ik ;)

Handig maar niet echt sneller? Dat lag aan de staking bij de post, niet aan het copycentrum. 
Bij gevolg kreeg ik 5 dagen voor de deadline mijn patroon in de bus. 
Ik voelde een kleine beetje paniek opkomen.

Ik beet door en begon ijverig te tekenen en te knippen. Ik tekende een maatje 36. 
Ik paste niets aan op het inkorten van de mouwen na. 
Tekenen en knippen nam toch een kleine 4 uur in beslag. pfff, niet mijn favoriete bezigheid.


Eens achter de naaimachine liep alles echter zeer vlotjes. 
De jas zit echt snel in elkaar. 
Hierdoor had ik op één avond alle stapjes doorlopen op het assembleren na. 
Een tweede avond had ik nog slechts een uurtje nodig om alles af te werken. 
Echt een leuke jas om in elkaar te zetten!

Ik gebruikte magneetsluitingen ipv drukknoppen. Heel handig ;)





Ook voor de voering gebruikte ik restjes uit mijn voorraad. Het werd een combinatie van cognac-kleurige gewatteerde voeringstof met een stukje petrolkleurige ribfluweel.
De jas kreeg nog een lusje. Altijd handig!



De Roma is super comfortabel om te dragen. Ik ga nog op zoek naar een warme petrolkleurige sjaal om de look nog een beetje meer pit te geven. 



Ook benieuwd geworden naar meer? Neem zeker een kijkje op Fibre Mood linkparty voor meer Roma- of andere Fibre Mood inspiratie.
Ik kan al vast verklappen dat er pareltjes tussen zitten!



6 opmerkingen:

  1. Deze jas is toch echt wel gemaakt voor ruiten. Echt verwonderd dat je die stoffen zomaar in je kast had liggen! Ik hoop dat je even veel geniet zal hebben van jouw jas als ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi, ik weet al wat er hier op de agenda komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi gemaakt en wat gemakkelijk dat het stof in je kast lag te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen