maandag 16 oktober 2017

stik Belgique - Moiano love en leuke prijzen!



De lieve en talentvolle Marjolijn van Flaflinko viert feest. Ze organiseert deze maand Stik Belgique. Een fantastisch initiatief waarin ze naaiend Vlaanderen (en de rest van de wereld natuurlijk) uitdaagt om aan de slag te gaan met onze Belgische patronen.
Naaien met Belgische patronen is voor mij niet echt een uitdaging. Een keuze maken tussen al die mooie ontwerpen is een ander paar mouwen.

Ik koos voor een patroon van Straightgrain. Ik hou van de hoogste afwerkingsgraad van haar ontwerpen, van haar oog voor detail en eindeloze opties. Waar Sharon (Zonen 09) mij alles leerde over jongenspatronen, leerde An mij alles over meisjespatronen. Ik mocht haar ook een beetje beter leren kennen door Hoppe. Onze samenwerking was voor mij het mooiste naai-avontuur tot nu toe. Het gaf me een blik achter de schermen waardoor ik beter begreep hoeveel tijd en werk er in een patroon gestopt wordt. Eindeloos respect verdienen ze, onze patroonontwerpers! 


Het werd een Moiano. Mijn eerste versie dateert van vorig jaar en het kriebelde om er weer één te maken. Voor dit projectje trok ik naar mijn favoriete bakstenen winkel, Ateljee p in Geel.
Petra ging mee op zoek naar de geschikte stofjes en ik wandelde buiten met een stapel pareltjes die de binnenkant van mijn kast niet gezien hebben. Het plaatje klopte helemaal.




Ik ging voor een kaki groene wollen stof gecombineerd met een prachtige bont-met-goud-achtige stof voor de kap en de mouwboorden. De jas werd een beetje op de groei gemaakt zodat Rikke hem volgend jaar nog kan dragen. Het werd een maatje 7. 



Een bijpassende buff voor de extra koude dagen kan je maken aan de hand van deze tutorial.


De goudkleurige voering bracht ik ooit mee van het stoffenspektakel. 
Voor het gouden kapstoklusje kreeg ik extra punten van de dochter ;)



Rikke kreeg nog een Fonske - een gratis patroon van Wensje - in een See You At Six stofje. 
Ik naaide een 5 jaar en maakte extra brede polsboorden en een boord onderaan. 


Tot slot kreeg ze nog een rimpelrokje in een koperkleurige scuba achtige stof.
Op en top Belgisch! 


Je kan ook deze week weer leuke prijzen winnen:
Deze keer geven we een patroon van Zonen09 weg en patroon van de Cobalt Sweater van Blou. 
Volg hiervoor deze Rafflecopter:


a Rafflecopter giveaway

Neem deze week ook een zeker een kijkje bij de andere bloggers voor meer moois:

32 opmerkingen:

  1. O wat mooi!! Die jas, geweldig mooie combi en dat legergroen, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een mantel om boswandelingen in te maken, super super supermooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meer dan Wauw met een grote W kan ik niet uitbrengen, alweer een staaltje van jou prachtige naaikunsten en dat rokje wil ik absoluut kopiëren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een pracht van een outfit en dochter. Ze gaat in stijl de winter in met haar nieuwe jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooooh wauw wat een mooi setje, wat een werk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooie combinatie gemaakt!En toffe foto's ook trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een perfect geslaagde combinatie, waaw!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. echt supermooi Fabienne! zowel de jas al de outfit die ze eronder aanheeft. Maar toch wel wat extra hartjes voor de jas want daar kruipt zoveel tijd in!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw Fabienne! Super schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schoonste outfit die al de revue gepasseerd is . Pareltje !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, wat een prachtige outfit! De mooiste Moiano die ik al gezien heb! Geweldig! Als je hem ooit verkoopt binnen een paar jaar, weet mij te vinden hé. :-) Zo sjiek afgewerkt! Mega fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie Moiano, het kriebelt nu wel om eraan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Supermooi! Ik moet er nog aan beginnen, aan die winterjassen, maar als ik jouw exemplaar zie, dan kriebelt het!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ging dit weekend naar de Dior-tentoonstelling in Parijs, en dit jasje zou daar zeker niet misstaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mag ik vragen vanwaar het stofje rokje komt? Zo mooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw Fabienne! Picture perfect. Veel hartjes voor de hele outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tegek! ik ben als Nederlandse echt jaloers op al dat talent in ons buurlandje! Mag ik vragen waar de je de stof van de rok hebt gekocht en welk patroontje je gebruikt hebt? Ik zou die echt graag schaamteloos kopiëren hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow! Wat een mooie outfit! Helemaal perfect! Ik zou zelf die jas willen....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heel mooi, van kop tot teen! dat gouden kapstoklusje is ook gewoon heel erg handig. je mist dat als het er niet is, (zou zelfs mijn man zeggen die al 2 jaar zaagt dat ik zijn kapstoklusje moet maken)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super leuke jas ❤️ Heel mooi gemaakt. Ik ben nu absoluut om, ik ga hem maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige jas, wel een vraag dit is eigenlijk een patroon voor een zomerjas, iig volgens de shop van Straight grain, heb je nog bepaalde dingen moeten veranderen ivm de dikkere stof en voering die nodig is voor een winterjas? Bijv maatje groter gebruiken?
    Ik las net alle opmerkingen om te kijken of mijn vraag er al bij staat; alle complimenten die je krijgt zijn volkomen terecht. Je hebt een geweldige jas gemaakt. Ik mag alleen maar hopen dat de mijne in de buurt komt 😅 Groet Adje

    BeantwoordenVerwijderen