donderdag 21 september 2017

Matching outfits met Fons en Sien


Hij stond al een tijdje op mijn to-sew lijstje maar er kwamen steeds andere projecten tussen. 
Sofie (Wensje) gaf me de spreekwoordelijke schop-onder-mijn-kont door me uit te nodigen voor haar Fons en Sien blog tour. 

Ik doorzocht mijn overvolle stoffenkast en vond nog een lap Lily Balou stof die ik vorig jaar kocht bij Mon Depot.
De herfst spat er af en dus het perfecte stofje voor de 21ste september ;)


Berre kreeg een Fons in maatje 2 jaar. Het past hem perfect. 
De ideale trui van mijn stevige peuter met buikje. 


Voor de halsboord en mouwboorden gebruikte in de averechtse kant van de stof.


Dit truitje zit zo snel in elkaar dat ik een klein bandwerkske voel komen ;)


Berre is duidelijk fan. 


Er was nog een stuk stof over en ik kon me niet bedwingen om eens een matching outfit te maken voor de zus. 
Ik knipte dus een Sien in maatje 104 voor mijn 4-jarige. 
Of dat was het plan tenminste want ik kwam ongeveer 20 cm stof te kort. 
Over naar plan B : de tuniek. 


Ook deze zit als gegoten. 
Ik naaide er een Viola legging bij (LMV)
in een petrol blauwe tricot uit de wintercollectie van froy en dind.
Heerlijk warm en zacht.



Kijk hoe groot ze plots is, mijn kleine meid. 


Ik ben heel tevreden over deze outfit!
Comfortabel genoeg voor Helle en elegant genoeg voor mama ;)




Samen met kleine broer geeft dat een heerlijke portie schattigheid.



Het Fons en Sien Patroon is GRATIS en vind je hier van maatje 18 mnd tot 6 jaar.

Stof Lily Balou : Mon Depot
Stof Froy & dind : De Lappenmand



Neem ook zeker een kijkje bij de collega-bloggers :


17 opmerkingen:

  1. Dat is de herfst supermooi inzetten ! Veel hartjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh <3
    Die laatste foto <3
    Mooi zeg Fabienne!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oo, heel mooi! Super lief stofje en die laatste twee foto's, zooo zoet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een TOP outfits! Ik ben helemaal verliefd op je stofkeuze. En op je kroost. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo schattig! En jammer dat mijn dames al uit die maten gegroeid zijn, ik bots meer en meer op dat probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi weer: de stofjes, de kleertjes, de foto's en natuurlijk Helle en Berre!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. punten scoren die mama,
    geweldig mooi gedaan en geweldig mooi in beeld gebracht!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die laatste foto is zo hard om van te smelten...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie outfits, en foto´s om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, vind ik superleuk gedaan seg! Dat tuniekje is ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die foto's horen precies bij één of ander sprookje! Zo mooi, die twee samen.
    Super mooi stofje, helemaal in de modekleuren (zo leerde ik in de naailes :-) !)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zaaalig! Echt knap, die egeltjes, die wittekopjes van je staan er supergoed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooie foto's en prachtige creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk stofje!! en mooie outfits ook natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke match! En dan beide nog zo'n knappe wittekopjes!

    BeantwoordenVerwijderen