vrijdag 19 mei 2017

Over een feesthemd en een broek op zijn hoofd...


Voor het feestvarken bleven de eigen maaksels bescheiden. Ik ging voor een Theo hemd in alle eenvoud, een gekochte broek en een tweedehands vest. (Een 7/10 voor slow fashion)

Het stofje van zijn hemd had ik heel snel gekozen. Eenvoudig en tijdloos. Het werd de Crossthread Pure van Art Gallery. Ik combineerde met mint knoopjes.
Tokke wilde er graag een das bij. Ik ging op zoek naar een gepast stofje maar kwam tijdens de zoektocht uit op een webshop waar ik een perfect kinderdasje aan een spotprijs vond. Ik zocht niet verder en klikte het snel in mijn winkelmandje. De volgende dag zat het al in mijn brievenbus.
Soms kan het ook makkelijk.

De tijd die vrij kwam stopte ik gewoon in een volgend projectje. Een pet.
De zoon vroeg al een kleine 3 maanden naar een platte pet. Nergens te vinden in zijn maat.
Ik riep (nog een keer) haar hulp in. Jo bezorgde mij een patroontje en een paar dagen later zette ik de schaar in een oude jeans van bomenman.
De pet werd mooi verpakt en Tokke kreeg hem als verrassing op zijn Lentefeest.
Hij was er heeeeel blij mee. De pet ging op zijn hoofd (hoera voor de perfect fit! - ik kon terug ademen) en kwam er niet meer af.
Nee, ook niet om te slapen.
Gevolg : alle foto's van die dag zijn mét de pet. Handig voor deze blogpost ;)









Patroon hemd : Theo - Zonen 09
Patroon pet: Jo Chapeau
Stof hemd : Art Gallery -  Crossthread Pure - Petite Couture
Stof pet : oude jeans


21 opmerkingen:

  1. Het plaatje klopt met die pet, weinig kindjes zouden daar mee staan maar het lijkt alsof tokke ervoor geboren is

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor! Wat een zalig kereltje is dat toch. Die pet maakt het af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De pet is zalig! Hier heeft papa ook zo´n pet, en meestal zijn de jongens ermee weg...
    Is het een patroontje dat te koop is?
    Proficiat met het lentefeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die Tokke :-) nu ik de foto's met pet zo zie, ge kunt em u nie inbeelden zonder, dat zou niet kloppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige foto's. Hij staat machtig goed met zen platte pet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag inderdaad heel wat foto's passeren mét pet ! Dé max! Ik ben echt supercontent dat hij zo blij is met de pet uit de oude broek van papa ! Maar zijn ganse outfit verdient gewoon een dikke pluim ! Hartje ook voor de hoge duurzaamheidsgehalte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waw, Tokke en zijn pet, dat lijkt me een onafscheidelijk duo. Volgens mij zit er een echte acteur in jouw zoon verscholen. Prachtige foto's! Proficiat aan mama en zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Guitig deugnietje ziet dat er uit! En die pet staat hem perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe zalig is dit! En wat een model! Super mooi gedaan. Het is helemaal zijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, die foto met die keu, ge-wel-dig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Daar is het feestvarken! Hele mooie outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een grave pet! Staat hem geweldig! Groetjes, Z.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie outfit, en die pet maakt het echt helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zot hoe dat ventje fan is van petten! Ik vind het geweldig, hij lijkt recht uit een oude foto weggewandeld, zo eentje met 5 jongetjes op blote voeten aan de beek, vissend met een stok ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij ziet er fantastisch uit! Beetje verliefd op zijn guitige krulletjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is hier gewoon een FairWearFriday post joh! Ik vind het alvast prachtig. Hij ziet er om op te vreten uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Top! En met die pet kan hij zo een carrière bij AC/DC starten!! Move over Angus!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waaw, heel mooi!!! ik hou echt van die pet! en een perfecte match met het hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Waw zo mooi! Het hemd is prachtig, ik ben zwaar fan van dat stofje. en de pet, zo zalig!

    BeantwoordenVerwijderen