donderdag 23 maart 2017

sew challenge virgin


Ook ik ging eind januari naar de blogmeet van Davina.
Ik stopte mijn auto vol medeblogger en genoot van een gezellig avondje tussen de soortgenoten.
Voor de eerste keer ever nam ik deel aan een sew challenge.
Yep, ik was een sew challenge maagd. 
Ik werd gekoppeld aan Heidi van Patat en kroket
We wisselden criteria uit en dit werden de mijne:

- een patroon dat je nog nooit gebruikt hebt.
-Lente/zomer
- recupereer een gedeelte uit een bestaand kledingstuk 


Ik koos meteen voor het Tic Tac Toe jurkje van Sewpony. Een aantal maanden geleden kreeg ik het  patroontje van lieve Suz toegestuurd. Hoog tijd dus om er eentje te maken.
Ik nam, met enige twijfel, een kleedje van mezelf uit de kast.
Een kleedje van Nathalie Vleeschouwer. En al ben ik fan van haar kleding deze jurk is mooi op de kapstok maar eigenlijk niet echt mijn model en kleur. 
Eens ik aan de slag ging schrok ik een beetje van de weinige hoeveelheid stof die ik kon recupereren. 
Maar de schaar stond er al in, er was geen weg terug.
Ik dook in mijn voorraad en koos van een zacht groen linnenachtige stof om te combineren. 
Tenslotte kocht ik er een zachtroze paspel bij om de lijn in het jurkje te accentueren. 

Toen het af was en ik het op de kapstok vond was ik niet echt happy. 
Ik zag het niet. Ik vond het niet wauw.

Maar toen Rikke het aan had verdween al mijn twijfel als sneeuw voor de zon. 
Hoe meer ik er naar kijk, hoe mooier ik het vind.
Nog een mooi bruin velleke en dat wordt een topper deze zomer!










 Deze paashaas is content! 

Recuperatie : kleedje Nathalie Vleeschouwer
Stof : Solid Smooth - frosted sage - Bellelien
Paspel : Veritas
Patroon : Tic Tac Toe dress - Sewpony

Kijk ook zeker eens bij de andere bloggers die deze week deelnemen aan de challenge!




17 opmerkingen:

  1. Ik ben normaal niet zo voor 'groen'. Maar deze combinatie van patroontje, stofjes en kind: wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het anders zeer geslaagd! Goed dat je dat kleedje een nieuw leven kon inblazen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi! 't patroontje staat hier ook op mijn lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk! En ik was toch mis wat het patroontje betreft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh, amai zeg, het leven is aan de durvers om in een Nathalie Vleeschouwer te knippen! maar wat brengt het op aan een kapstok hé.
    het is alleszins mooi geworden en zij gaat daar geweldig veel plezier van hebben, maar dan de kapstok. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig! ik zag al bij veel mensen de 'eis' recupereer iets (ook ik kreeg die) terugkomen en het verbaast me echt wat voor leuke dingen eruit komen.
    leuke paashaas trouwens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een supermooi kleedje zeg! En het vergt wrsch best wat moed om in dat kleedje te knippen. Want het zag er mooi uit. Maar zoals je zegt: mooie dingen die enkel op de kapstok hangen, tja, dat is het ook niet helemaal he... ik ben helemaal fan van wat eruit voortgevloeid is! Leuke foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, dat patroontje is hier ook een topper! Leuke versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja dit gaat een topjurk worden meisje! Dat zie je zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow! Heel mooi! Die kleuren staan haar geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Meer dan geslaagd resultaat. Zo jammer dat het jurkje van Nathalie Vleeschouwer niet jouw ding was. Maar je hebt het goed gerecupereerd.

    BeantwoordenVerwijderen