vrijdag 24 februari 2017

kzennewolf



Of ik voor hem een wolvenpak kon maken?
Natuurlijk! Want in die uitpuilende verkleedkist zit bijna alles maar geen wolvenpak.
Ik doe dat niet graag, verkleedkleding maken.
Te veel werk voor te kort plezier.
Tot ik er aan begin. Dan wil ik all the way gaan.

Ik ging op jacht.
Naar stof, patroontjes en ideetjes.
In de action kocht ik een dekentjes voor 7 euro.
De voering viste ik uit mijn restjesbak.
Bij de AVA kocht ik 3 vellen knutselrubber.

Ik begon met de muts. Daar gebruikte ik dit patroon voor.
Daarna was de vest aan de beurt. Herken je het patroontje? Nee? Kijk nog eens goed.
Ha ja, zie je wel. Het is de alom bekende zsazsazilet.
De staart werd aan de vest vastgemaakt.
Toen kreeg hij nog beenverwarmers en handschoenen.
De handschoenen werden voorzien van klauwen uit knutselrubber.
Tot slot kreeg hij nog een wolvenmasker uit rubber.
Daarvoor gebruikte ik dit patroon.

Hij was content.
Heeeel content!
En hij moest geen kou lijden ;)









En jullie? Deden jullie ook aan zelfmaak voor carnaval?

14 opmerkingen:

  1. Grrrauw, grrrijns, ik zit hier met een grijns van oor tot oor; schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk... Aan carnavalkledij ben ik zelf niet begonnen. Veel te last minuten ben ik op dat vlak 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn carnavalskledij zijn altijd gebaseerd op basispatronen. En meestal nog lastminuter dan last-minute! Intussen zit er al een hele dierentuin in de verkleedkoffer, en die wordt heel dikwijls omgekieperd. Dus het zijn geen onnuttige naaisels.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldige stoere wolf. Helaas hier boven de rivieren in Nederland wordt geen carnaval gevierd.... Maar anders zou ik ook elk jaar helemaal los gaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De max, die wolf! Ik doorloop zo'n beetje dezelfde stadia. Eenmaal over de streep, word ik minstens even enthousiast als de vragende partij 🤗.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hihi hier ook zelfmaak maar als ik dat vergelijk met deze schitterende wolf is het zelfs het vermelden niet waard ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een angstaanjagende wolf !! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig!! Die ga ik pinnen, wat een heerlijk kostuum!! En origineel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh gij, dit onthoud hij zijn hele leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En alle schoapen in de wai zen garantie van mai. ����
    Zalig pak, echt cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig, als je 't mij vraagt gaat hij (en de andere drie!) daar toch lang plezier van hebben zenne!

    BeantwoordenVerwijderen