woensdag 11 januari 2017

Theo-test voor Tokke...



 Het is al weer een tijd geleden dat er nog een hemd met lange mouwen gemaakt werd.
Ik wil er eentje maken voor Tokke zijn lentefeest.
Een testversie leek mij geen overbodige luxe.
En dat bleek nodig!

Ik koos een okerkleurig stofje. Een stofje dat al vaak in mijn winkelmandje lag...
Het bleef maar roepen. En uiteindelijk bezweek ik. 




Ik had Tokke beloofd dat hij een nieuw hemd kreeg voor de feestdagen.

Tokke is gek op hemdjes, strikjes, dassen, hoeden en vesten. 
Ik wilde hem dus niet teleurstellen en naaide, na mijn pyjama-avontuur, nog door tot in de late uurtjes.
Daar liep al heel wat fout.


Ik tekende naadwaarde aan de stofvouw van het rugpand. Bij gevolg knipte ik dus ook een rugpand in 2 stukken. Na een eerste zucht besloot ik de twee delen gewoon aan elkaar te zetten en stikte ik het rugpand aan beide zijden van de middennaad door. Alsof het zo moest zijn. 


De volgende flater merkte ik pas op als alles in elkaar zat. De ochtend van Kerstavond...
Ik had de mouwen niet gespiegeld. Bij één van de twee mouwen stond de mouwsplit dus bovenaan. 
Het duurde even voor ik echt door had wat er mis was. Ik zweeg. En hij vertrok zo naar het feest.



Of niemand heeft iets gezien, of niemand durfde iets te zeggen.. Hij kreeg alleen maar complimentjes. Maar ik bleef mij er erg aan storen. Dus ik heb nog eens gezucht en ook even gevloekt. Ik bestelde nog een stuk stof bij (ah ja want die was op natuurlijk) en knipte flink een nieuwe mouw. Nu kan ik terug slapen 's nachts.



Ik maakte de smalle versie in maatje 128. Dat valt nog ruim en de mouwen mogen een heel stuk korter. Van het paspelzakje ben ik wel erg tevreden. 

Op naar de goeie versie voor zijn feest. Al denk ik dat deze ook nog veel uit de kast zal komen.


En nu laat ik hem stilletjes verder lezen. Want hij heeft de smaak te pakken. Een nieuwe wereld die voor hem open gaat. En ik denk dat hij er graag is ;)


 Patroon : Theo - Zonen 09
Stof : Robert Faufman - Ladder Lines in Yarrow Bellelien




9 opmerkingen:

  1. Kei schoon hemdje!!! Zo herkenbaar da ge nog ligt na de denken over de fouten in uw naaisels wanneer ge in bed kruipt! 😁 Hier net hetzelfde zenne!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, het paspelzakje! <3 En jongens die houden van hemdjes en strikken, dat zijn "de goei"! Ik ken er alleen maar die graag oversized en rekbaar dragen, maar dit is zo veel stijlvoller!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig stofje, zeer schoon hemdje!
    Ik kan niet rechtstreeks mijn bed in na het naaien. Niet bevorderlijk voor de nachtrust. Teveel napeinzen en bedenkingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, och herkenbaar ze :) En vuistje omdat je toch de moed had een nieuwe mouw te maken :) Het is een top hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Perfecte stofkeuze voor een hemdje, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, dat je de moed had om die mouw opnieuw te doen... chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk dat hij zo van hemdjes houd. Hier is dat niet het geval, enkel maar van strikjes. Op elke T-shirt zou hij een strikje willen. Dit is al zo een schoon testhemdje. Curieus in welke stof het feesthemdje zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen