donderdag 15 december 2016

Een beestig verjaardagsfeest - Rikke 5 jaar


Een boerderijfeest! klonk het enthousiast.
En een verjaardagskleed net hetzelfde als vorig jaar!

Ik was al even op zoek naar een leuk stofje. Mooie katoentjes zijn zeldzaam geworden vind ik.
Maar daar kwam Jelle to the rescue .
Ze had net nieuwe katoentjes binnen en vroeg me of ik daar iets mee wilde maken.
Zwart/wit en een print die in het thema past. Hoera!
De stof is perfect voor een Tinny.
Ik koos voor een plooirok zocht een bijpassend stofje voor de kraag en zakjes
en voegde wat bling toe.
Zelden zag ik haar zo enthousiast een kleedje passen.
Ik kreeg een grote "WAUW mama", zo wat het grootste compliment dat je kan krijgen van je 5-jarige. En ik moet haar gelijk geven ;)














Patroon : Tinny - Straightgrain
Stof : Prachtig katoentje uit de Lotta Jansdotter collectie van Windham -  Te koop bij Babarum








Ze had graag een paard voor haar verjaardag. 
En daar werd voor gezorgd ;)



Met de hulp van broer en zus maakte ze zelf haar varkenscakejes voor de klas. Knap toch? 



Het feestje voor een handvol klasvriendjes ging door op de kinderboerderij.
Heerlijk spelen op de hooizolder, diertjes kijken, rondcrossen op tractors en fietsen en lekker schuppen en klauteren op een grote berg zwarte zand.










Een lekkere pannenkoek en een leuke traktatie maakten het feestje af. 

Eentje om nog lang van na te genieten. 


6 opmerkingen:

  1. prachtjurkje was dat!!! En wat een fijne verjaardag kreeg jouw kleine grote meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw 5 jarige heeft helemaal gelijk met haar waaw, prachtige jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben blij dat je niet voor effen zwart als contraststof koos, de ruitjes maken het echt helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klefferen en schuppen op een zwartezandberg in stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er uit als een heerlijk feestje! En wat een prachtige jurk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geef je dochter gelijk:Wauw! En wat tof met zijn allen naar de boerderij!

    BeantwoordenVerwijderen