vrijdag 26 augustus 2016

Een familie zwemtas


De avond voor we op vakantie vertrokken kreeg ik het in mijn hoofd om een XL zwemtas te maken.

Gaan zwemmen met 4 kinderen vraagt om wat organisatie ;)
Eén grote tas waar alles in past leek mij wel handig. Met extra zakken voor pampers en doekjes en kleine zakjes binnenin voor zonnecrème, zonnebrillen,...

Ik koos voor zwart/wit (surprise surprise ;)) met "a touch of gold".
Als patroon nam ik de Joan tas maar ik maakte hem een stuk breder (15cm) en hoger (20cm).
De buitenstof is canvas en de zakken zijn van kurkleer.
De zakken kregen een grijs-blauwe voering en een zwarte paspel.
Binnen in de grote zakken werden er nog kleine zakjes toegevoegd in een katoenen zwart/wit stofje.
De zak sluit met een strop waarvoor ik een gouden veter koos.

Voor ons een perfecte gezinstas die nog veel mee op uitstap zal gaan.







17 opmerkingen:

  1. De stoffencombinatie zwart/wit met kurk is verrassend mooi! Echt een hele chique zwemtas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WoW Fabienne ! Hoe mooi én handig is die tas! De jo die ik ooit maakte is hier de meest gebruikte tas in huis. En zo'n extra Large exemplaar zou dat nog meer zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er een handige tas uit, en met alles erop en eraan. En dan ziet ze er nog super leuk uit ook ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze zal nog jaren meegaan! Mooie combinatie van materialen en prints!
    Herkenbaar, de tijd dat de tas niet groot genoeg kon zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mo, ik kende die tas nog niet, die ziet er superhandig uit!
    En jouw exemplaar vind ik echt super.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo praktisch en mooi tegelijk. En aan jouw schouder ziet ze er echt giga uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw! Zo knap! En jij stikt dat zomaar eventjes in elkaar de avond voor je vertrekt?! Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een uiterst praktische tas in een prachtige uitvoering. Daar ga je veel geniet van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een knapperd, en daar krijg je vast alles in.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. keischoon!! en ziet er idd superhandig uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow echt een mooie zwemtas zeg..
    Is dat kurkleer wat je gebruikt hebt ook een beetje waterafstotend? of heb je de tas behandeld want anders trekt al het vocht er toch in??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het water parelt er gewoon af. Maar echt heel nat wordt ze niet hoor. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad.

      Verwijderen
  12. woow wat een toffe tas! Ziet er zeer praktisch uit! Dat kurkleer is toch de max eh :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi, en al die aparte zakjes, super georganiseerd! Ik moet altijd de grootste moeite doen om de zwempampers van de gewone gescheiden te houden, en die dan nog droog te houden tot na het zwemmen, en toch iedereen afgedroogd krijgen… Kortom, top-tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow wat leuk en handig... maak je op bestelling?

    BeantwoordenVerwijderen