dinsdag 31 mei 2016

Omdat uitstel geen afstel is : een Ole met streepjes




Ik had nog een meterke stof te goed van Zonen 09 dat ik hier won (lucky me!).
Lieve Sharon liet me kiezen uit haar prachtige nieuwe collectie. 
Ik viel als een blok voor de ribbed petrol
De kleuren, de streepjes, de structuur : hartjes hartjes hartjes.
Een Ole zou het worden...
Het patroon ligt hier al meer dan een jaar in de kast. 
Op één of andere manier durfde ik er niet aan beginnen. 
Belachelijk vind ik nu want er is eigenlijk niks aan.
Dat heeft ongetwijfeld met de perfecte werkbeschrijving te maken. 
Ik kreeg alle delen NET uit de stof. 
Think Marie hielp me bij het kiezen van de perfecte boordstof. 
Ook de zwart/wit knoopjes heb ik ooit gewonnen.
Ik weet alleen niet meer waar (sorry! ik ben daar echt niet goed in!)
Ik vind ze nog steeds prachtig en hier komen ze heel mooi tot hun recht.
Als voeringstof nam ik de averechtse kant van de stof. 
Heerlijk zacht. Dat is scoren bij de zoon. 
Ik voegde een strookje boorstof toe aan de schouders.
Dat had ik gezien bij de collectie van Fred en Ginger. Erg geslaagd vind ik het.
En waar Tokke helemaal enthousiast van werd, was zijn "geheime" zakje.
Tja, jongens en hun schatten...
Je leest het al. Wij zijn heel blij met deze eerste Ole. 
Een volgend exemplaar zal niet zo lang op zich laten wachten (ahum). 
En Sharon, als je dan toch bezig bent aan de tiener/mannen versies... deze zou mijn bomenman ook wel zien zitten ;)










23 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Prachtige stof hé. Dat reepje boordstof, is dat gewoon een extra laagje op de rest? Of is dat ertussen genaaid? (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch echt een mooi patroon he? Hier ligt ook een bijna afgewerkte versie op de stapel "af te werken"...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blijf uit mijn gedachten! De stapel resteert nog uit mijn polygame periode die ik nu poog af te sluiten. Maar ik moet me eerst wel door de restanten worstelen natuurlijk...

      Verwijderen
  3. Knappe Ole, stofke is fantastisch. Zou me dit ook eens moeten aanschaffen want ik heb er al zoveel moois mee zien verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo grappig, ik twijfel nu ook al een hele tijd om aan een Ole te beginnen en plots verschijnen overal in blogland ole's... deze is ook echt super!!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt e.
      Ik heb het patroon ook al eventjes liggen en nu ik verschillende prachtexemplaren zie verschijnen, ga ik mij er ook aan wagen (binnenkort).

      Verwijderen
  5. Geweldig, dat geheime zakje! Hier staat ook een Ole op de planning, voor het achterneefje. Maar zo'n herenversie, dat zou broer ook wel zien zitten ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super patroon in een prachtige stof, dat kon gewoon niet misgaan. Voeg daar een snoezigaard aan toe en ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! En die laatste foto, zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi, je doet me zin krijgen om ook een Ole te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben heel erg fan van dat stofje en de laatste foto 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Dat geheime zakje is echt geniaal! En die laatste foto trouwens ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waw zo mooi! De averechtse kant van de stof langs binnen en toch geen naadjes, geniaal! En dat stukje boordstof is supergoed gezien. Hele knappe Ole!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. maar echt hoe mooi is dat zeg! veel hartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi! Heb het patroon ook liggen, helaas nooit gemaakt voor mijn jongens (en die zijn nu te groot), dus misschien moet ik toch eens een meisjesversie maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind dat geheime zakje ook zalig!! Eigenlijk heel je Ole! En Tokke zijn snoetje op de laatste foto.....om te smelten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dieje laatste foto, om in te kaderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een fantastisch stofje en een top patroon. Onze jongens zijn met hun gat in de boter gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een fantastisch stofje en een top patroon. Onze jongens zijn met hun gat in de boter gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Amai, ik ben heel hard fan van dit exemplaar.
    Wat lijkt hij ook al zoooo groot op deze foto's. :-)

    BeantwoordenVerwijderen