woensdag 16 maart 2016

Girly Billie en Luie Lotta

Een maand geleden deden we een fotoshoot bij  Joke Melis met onze bende van 4. 
Tokke droeg zijn berenhemd, Helle haar Tiny en Rikke een luie Lotta.
Een luie Lotta? 
Het moest door de deadline (dat komt er van als je 2 dagen voor de shoot beslist dat alle kids toch moeten matchen) een beetje vooruit gaan en dus ging ik voor een Lotta rok zonder tailleband maar met een brede elastiek. Best geslaagd en vooral snel klaar!
Nadien bleef hij een beetje rondslingeren want ik had nog steeds geen bovenstuk gevonden dat naar mijn zin was. Gisterenavond begon ik wat te prutsen met de Billie. Ik tekende kapmouwtjes en voegde een tule "bavetje" toe. Die tule is een leuk detail geworden. 
Van de mouwtjes ben ik niet echt tevreden. Ze vallen te breed uit. 
Een volgende versie (want die gaat er toch komen denk ik) moeten die iets smaller. 
Oordeel zelf maar...





Patroontjes : Lotta van Compagnie M en Billie van Zonen 09
Stof : soft Cactus (Pieke Wieke) en Froy & Dind (Think Marie)




Benieuwd naar het resultaat van de fotoshoot?
Tada!





Met het kleinste hemdje dat ik ooit maakte...



20 opmerkingen:

  1. Die tule is inderdaad een leuk speels detail! Heerlijk!
    De mouwtjes vind ik eigenlijk ook wel geslaagd! Voor mij niet te breed, net leuk!
    Mooi rokje ook! ♥
    En die foto's .... *smelt*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg!! Ik vind het wel leuk dat je voor assortie ging. Mooi geheel nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die foto's hoe tof seg en ook de outfits niet te vergeten ee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo een coole bende, die vier van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik zag ze al verschijnen op Facebook of instagram ...zalige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuke combinatie!Ik ben geen fan van kraagjes,frullekes en dergelijke maar deze vind ik leuk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk!!! en die tule bavet, die is de max! De mouwkes zou ik idd iets smaller maken maar het is toch geslaagd ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie combinatie! 4 mooie kindjes op een rij! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar ooooh, zo schattig!!!! En wow, zo'n piepklein hemdje, is dat niet super moeilijk om genaaid te krijgen? :-)
    Die tulle voor Lotta is prachtig, mooi gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo mooi! Wat een prachtige kindjes (en zo veel plots).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 4 prachtige matching outfits!! Knap... (En dat mini-hemdje *smelt*)
    Zo'n schone foto's!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's en super leuke outfits! Dat frulletje maakt het af!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo lui ziet die Lotte er niet uit, Hoor! En wat een super leuke fotoshoot! Goed gezien om ze allemaal te laten matchen, het is een heel mooi geheel zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk, zo'n fotoshoot! En een luie Lotta is absoluut geen schande voor een mama van 4 ;-) Mooie setjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heel mooi setje geworden..
    En wat een mooie gezinsfoto's zeg.

    BeantwoordenVerwijderen