zondag 6 december 2015

One to Hug - ultra zachte vosjes


"Of ik zin had om nog een babyjasje te maken?" vroeg  Riet.
Natuurlijk! 
Na mijn versies voor de veiling van "Bloggers for life" bleef het toch een beetje kriebelen om er eentje voor de baby te maken. 
Maar het bestaande patroontje uit Zo geknipt was nog een beetje te groot voor mijn mini man. 
Ik was dan ook razend enthousiast toen ik las dat Riet het patroontje in maar liefst 8 maten ging uitbrengen. 
En wat voor een patroontje. 
Keuze genoeg om er je eigen ding van te maken : een ronde kap, een puntkap, een gedeelde kap, zakjes, kapstok lusje, omslagmouwen, omkeerbaar of niet. 
Bovendien kan je je stofkeuze aanpassen aan het seizoen waardoor dit jasje perfect draagbaar is in alle maanden van het jaar. 

Voor mijn mini man viel mijn oog op een canvasstofje met een leuke vossenprint en een ultra zachte beige fleece van een bijzondere kwaliteit. Ik combineerde met donker bruin leren paspel en oranje/bruin ribfluweel uit mijn restjesbak. Ik ben niet zo'n kamsnaps fan en vond nog een paar leuke knopen uit de kringloopwinkel. 
Het jasje werd voorzien van een ronde kap, 2 zakjes, een kapstok lusje en omslagmouwen. 








Ik hoop jullie binnen 3 weken een aan-foto te tonen...

Canvas stof, fleece en leren paspel : Think Marie
Patroon : vanaf morgen te koop bij Mind the Wale


***


Morgen start de 4de, laatste en hopelijk ook warmste week van Bloggers for life.
Een overzicht van al weer toppers van formaat :





33 | Jace did it | 34 | Kaatje Naaisels | 35 | Khadetjes  | 37 | Liesellove  | 38 | Nononsonsmoms | 39 | Paspelpoezen  | 40  | Remi&Henri  | 41 | Stannel  | 42 | Van Jansen  | 43 | Woohoo - by Davina  | 44 | Emma en Mona


Toon je warm hart en maak kans op een uniek, handgemaakt stuk!
Hét ideale kerstcadeau ;) 

Warme knuffels van 128 x 

15 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik ben benieuwd naar de aan foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe mooi zeg,ik ben benieuwd naar de aan foto's.En de komende week komen er weer mooie spullen in de aanbieding ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De mini-man zal alvast in stijl in het openbaar kunnen komen! Heel mooi geworden. Spannend nu ... En leuke eerste préview, benieuwd of er ook nog een paar stuks voor onze kids tussen zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er prachtig uit, zo schattig, 't zal een hele mijnheer zijn tijdens zijn eerste fotoshoot voor je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh, zo schattig!! Spannend bij de laatste loodjes, vol verwachting, nu letterlijk en figuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh, zo mooi! Ik kan al niet wachten om de aanfoto te zien :)
    Spannend, binnen enkele weken/ dagen kan je je nieuw wondertje omarmen <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief jasje zeg! Nog heel eventjes wachten nu...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg bedankt voor je test! Nu afwachten tot er een schattige vos tussen de vosjes ligt!

    BeantwoordenVerwijderen