woensdag 10 december 2014

workshop glascabochon met Huisje Creatief


Omdat het soms ook eens iets anders mag zijn organiseerden we maandagavond
een workshop glascabochon met ons naaikaffee. 
13 creatieve madammen kwamen gezellig knutselen onder leiding van Martien van Huisje creatief.
Alles was tot in de puntjes voorbereid en na wat uitleg konden we aan de slag. 
Het kiezen en samenstellen van een achtergrond duurde, bij mij dan toch, ongeveer even lang als het maken van alle juweeltjes samen. Tja, moeilijke beslisser zeker. En ik had al iets in mijn kopke zitten voor ik daar toe kwam. En als er iets in mijn kopke zit...
Het in elkaar zetten ging dan weer vlot.
Het is ook echt niet moeilijk. Weinig moeite met veel resultaat. We like!
Heel leuk ook om al die verschillende creaties te zien. 
Eenvoudig, sober, flashy, complex, voor de kindjes, mét de kindjes, als kerstcadeau,...
voor elk wat wils.
Na twee uurtjes knippen en plakken gingen we allemaal met onze unieke juweeltje naar huis.
Super leuk toch!

Bijna klaar voor de feestdagen... 








14 opmerkingen:

  1. Ooh, zo schoon, dat zou ik ook graag kunnen maken seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit me helemaal aan... schoon! En een beetje jaloers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ge hebt wel prachtig gekozen, ze zijn geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi! Ik probeer dat bewust te negeren want als ik daar ook wil aan beginnen koop ik weer massa's knutselgerief en ik kan dat niet meer stockeren :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh, ik wil dat ook graag eens doen!
    Je resultaten zijn prachtig, dat is te danken aan uw grondige keuzes joh. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ging onlangs met de collega's een namiddagje knutselen bij Perlien (in Mol) en ging met een berg kerstkadootjes naar huis.Superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik merk nu pas dat ik je nog niet volg...Shame on me! Dus bij deze een volgertje bij. Heb je papier gebruikt voor die cabochonjuwelen en waar haalde ze dat daar dan? Zou het ook met stof gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je volgt! Papier was iets dikker, is decopapier, kan ook met foto's, making tape,... Ik denk dat het met stof ook moet lukken als dat niet te dik is....

      Verwijderen
  8. Mooi resultaat, ik zou niet goed zijn in dat kleine prutswerk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wauw, dat is helemaal te gek! Zo mooi!
    Dat zou ik nou ook weleens willen doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk resultaat en mooie keuzes gemaakt ;) Hier knutselde de dochter al eens met haar vriendinnen soortgelijke juweeltjes in elkaar en ik herinner mij dat de keuze wat er achter het glas moest komen het moeilijkste was van het hele 'maak-proces'.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. <Lijkt me leuk om te doen.Ben laatst daar een workshop stempels maken gaan volgen,toffe madam,hé!

    BeantwoordenVerwijderen