donderdag 25 december 2014

Ho Ho Ho ... een nieuwe Theo!

Nu al de meisjes van 128 party-proof zijn, is het de beurt aan Tokke.
Ik koos voor een klassieker. De Theo van zonen 09. 
Deze keer ging ik voor de versie met een gebiesd zakje.
Ik bleef bij het vorige patroon (110, smalle versie) maar verlengde onderaan tot maat 116. 
Ik had er graag lange mouwen aan gemaakt maar Tokke dacht daar (al weer) anders over. 
We hebben het op een akkoordje gegooid. 
Dit hemd kreeg korte mouwen, maar zijn nieuwjaarshemd krijgt lange mouwen.  
(ja dat lees je goed, er staat er nòg één op het programma... alsdatmaargoedkomt)

Volgens mij wordt dit hemd al vast zijn nieuw lievelingsexemplaar. 
En ik denk het mijne ook...






 Stof - Soft Cactus : Pieke Wieke
Knopen : Veritas
Patroon : Theo - Zonen 09

Merry Christmas!



17 opmerkingen:

  1. knap! stofje werd door de zoon hier ook aangeduid voor zijn nieuwe hemd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, het gebiesde zakje komt heel goed uit in dit stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap! Met dat gilet erover moeten korte mouwen ook wel kunnen. Staat hem goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Theo in één van mijn lievelingsstoffen van 't moment! Hier liggen ook nog enkele meters klaar. Prachtige versie dus met een zalige afwerking: we like!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n schoontje ! En vooral ook, zo'n schone kleurtjes bijeen !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knappe meneer! Staat hem bijzonder goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan hem niet anders dan mooi vinden! Hier wordt hij ook héél graag gedragen.
    Maar dat paspelzakje moet ik toch ook eens proberen! Heel tof is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, zie hoe schoon!!! En wauw, leve zonen die van korte mouwen houden. Lange mouwen zijn zooooo moeilijk! Ik ben al benieuwd naar jouw exemplaar! :-) Prettige feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. knap zeg ... hier ligt dat stofje ook nog te wachten op een creatie

    http://mumendemiekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die kleuren zijn echt prachtig hé, je bent goed bezig geweest met het hemdjes maken. :-)
    Ook dit is echt een prachtexemplaartje.

    BeantwoordenVerwijderen