vrijdag 15 november 2019

Happy (after all) backpack


Of ik, alsjeblieft, please, een boekentas wilde maken voor haar? 
DIE boekentas, specificeerde ze, terwijl ze door mijn Instagram scrolde...

Hmmm, dilemma. Ze kreeg 2 jaar gelden een tweedehands boekentas van een vriendin. In prima staat  maar knalroze. En dat laatste vond ze niet zo leuk meer. Een rugzak is bovendien veel cooler!

Ik dook even in mijn stoffenkast en vond daar nog voeringstof, restjes nepleder, tassenband, paspel, ritsen en ringen.... Ik had enkel nog een stevige lap buitenstof nodig, een lange dubbele rits en een knipper. Dat viel dus reuze mee en ik stemde in op voorwaarde dat ze haar keuze kon maken uit de stofjes uit mijn kast. deal! 
Ze koos voor goud, roze, pertolblauw, een hippe ikea stof in pastelkleuren voor de voering, een gele rits en gouden paspel.
Als buitenstof koos ze in de webshop van K-bas voor handwaxed metallic linne golden teal. Een perfecte keuze als je 't mij vraagt. 



De boekentas is al een kleine maand zo goed als af. 
Maar ze moest een paar weken in de hoek staan. 
Heuh?
Ja!
Toen ik het eindresultaat aan het bewonderen was en trots aan de dochter toonde hoe ze er van binnen uit zag, was de elastiek voor haar drinkbus plots verdwenen.
Echt! 
Na een korte zoektocht vond ik die tussen de voering!
serieus?
Boos zette ik de tas in de hoek. 
Hij moest even onder mijn ogen uit.


Het voorbije weekend maakte Rikke er nog zelf een tassel voor.
En pas gisterenavond raapte ik de moed bij elkaar en naaide ik de elastiek netjes op zijn plaats.
Toen ik hem daar zo zag staan voelde ik me een beetje schuldig.
Misschien was ik toch wat te streng voor geweest...


De tas kreeg nog een extra sleutelhanger die aan een fluwelen lintje hangt. 
Zo kan de dochter naar hartelust sleutelhangers verzamelen. 


 Haar tasje met soepbonnetjes kan netjes in de rits aan de binnenkant van de tas.



Hah! Daar is die handige elastiek. Helemaal waar die moet zijn ;)



En ook haar huiswerkmap kan netjes in het laptopvak gestopt worden.
Alles krijgt zo zijn plaats.



Maandag is het zijn eerste schooldag. Ik ga hem nog missen. 
En mij toch ook een beetje zorgen maken. 
Hopelijk wordt er goed zorg gedragen voor hem zodat hij nog een schooljaar of 3 mee kan.



Patroon : Happy Backpack - Ateljee Caro
Stof : K-bas 

3 opmerkingen: