maandag 21 april 2014

Icing rokje - my way

Zomerrokje nummer 2 voor Rikkemie is af. Het werd een eigen versie van het Icing rokje uit Homemade minicouture. Ik vond het knopenpad en de wimpeltjes heel leuk, maar ik wilde een tailleband met elastiek. Gewoon omdat ik dat makkelijker vind en dat het meestal mooier aanpast op mijn smalle meid. Af en toe werd er nog wat gespiekt in het boek "allemaal rokjes" ( Ik ken dat ondertussen wel van buiten, maar toch moet ik mezelf altijd even bevestigen). En hoewel er in het boek van minicouture staat dat het een simpel rokje is, ben ik toch 4 keer opnieuw begonnen om de wimpeltjes mooi in het knopenpad te krijgen. Maar dat zal wel aan mijn gesukkel liggen waarschijnlijk. De leuke stof en de appelknoopjes komen van Think Marie. Bijpassende wimpeltjes had ik niet meteen gevonden, dus ging ik zelf aan de slag met restjes stof. Onze mowgli was er blij mee en heeft er alvast veel paaseieren in kunnen rapen!







Een kortingsbon van het (web)winkeltje "Think Marie" en het prachtige kinderboek "De lach van Lotta" zijn hier nog te winnen tot en met donderdag (zie vorige post).


7 opmerkingen: